طراحی گرافیکی در دنیای واقعی

طراحی گرافیکی در دنیای واقعی
امروزه حوزه گرافیک یکی از حوزه های پرطرفدار در دنیای کامپیوتر و حتی دنیای واقعی شده است. گرافیک حوزه های مختلفی را در خود جای داده یکی از این حوزه ها گرافیک سه بعدی است.

گرافیک سه بعدی گرافیکی است که از اطلاعات سه بعدی دادۀ هندسی به منظور انجام محاسبات و پرداخت کردن تصاویر دو بعدی مورد استفاده قرار می گیرد. در این مدل از گرافیک وابستگی به بسیاری از الگوریتم های گرافیک برداری دو بعدی کامپیوتری در مدل قاب سیمی و همچنین گرافیک رستری دو بعدی کامپیوتری در نمایش پرداخت شده نهایی است.

امروزه نرم افزارهای گرافیکی مرزهای دوبعدی و سه بعدی بودن را از بین برده اند. در برخی موارد شما شاهد هستید که در طراحی های دو بعدی برای رسیدن به جلوه هایی مانند نورپردازی استفاده می شود. همین طور در برخی طراحی های سه بعدی نیز از تکنیک های دو بعدی استفاده می شود.

گرافیک سه بعدی و مدل سه بعدی:

بین گرافیک سه بعدی و مدل سه بعدی تفاوت های بسیاری وجود دارد. مدل سه بعدی درواقع  یک نماینده ریاضی از هر جسم ۳ بعدی هست. یکی دیگر از تفاوت ها در این است که یک مدل تا زمانی که در معرض دید قرار نگیرد ،گرافیک بحساب نمیاید. امروزه با ظهور صنعت چاپ ۳بعدی ، مدل های ۳بعدی از محیط مجازی به دنیای واقعی منتقل شدند.

تولید گرافیک ۳بعدی در ۳مرحله انجام می شود. درواقع مدل سازی ۳بعدی که فرآیند تشکیل جسم را در اختیار ما قرار می دهد، چیدمان و حرکت (حرکت و جهت گیری اجسام را در صحنه مشخص می کند) و پرداخت ۳بعدی که تصویری از جسم را به ما خواهد داد.

همهٔ گرافیکهای کامپیوتری که به نظر ۳ بعدی می آیند بر پایه یک مدل قاب سیمی ساخته نشده اند. گرافیک های ۲ بعدی کامپیوتری که افکت های عکس نمای ۳ بعدی دارند اغلب بدون مدل قاب سیمی به دست می آیند و در برخی مواقع شکل نهایی شان تفاوتی ندارد. برخی از نرم افزارهای هنر گرافیک شامل فیلترهایی هستند که می توانند به روی گرافیک برداری یا رستری ۲ بعدی به صورت لایه های نامرئی اعمال شوند. هنرمندان بصری می توانند افکت های ۳ بعدی را نمونه سازی یا تجسم کنند و بدون کاربرد فیلترها، افکت های عکس نما را پرداخت کنند.

 

تاریخ انتشار : 1398/4/26

تعداد بازدید : 13 اشتراک گذاری در :